Vzdělávání pedagogů ve směru k inovativním metodám učení spojené s relaxačním pobytem jako prevence

Zvyšování efektivity ve výchovněvzdělávacím procesu, vzdělávání pedagogických pracovníků, SMV200801

Popis projektu:

Program didaktického vzdělávání byl připraven pro potřeby našeho pedagogického sboru, v souladu s plánem dalšího vzdělávání pedagogických ptacovníků pro školní rok 2008/2009. Program přímo navazoval na předcházející vzdělávání připravené pro celý pedagogický sbor, jenž bylo cíleně spojené s tvorbou, dokončováním a implementací školního vzdělávacího programu “Škola okno do života”. (globální výchova, osobnostní a sociální výchova, projektové vyučování a integrovaná tematická výuka)

Pod vedením lektora pomocí aktivních metod se učitelé seznámili s tématem “syndrom vyhoření”. Porozuměli symptomům, rozliší faktory, které k vyhoření vedou, zhodnotili míru svého vyčerpání a aktivně se pokusili hledat způsoby řešení a cesty, jak předcházet potížím s tímto syndromem spojených. Tento cíl byl podpořen pobytovým vzděláváním mimo budovu školy s doprovodným relaxačním programem. Po dlouhodobém sledování pracovní motivace byl program cíleně naplánován na období podzimních prázdnin, kdy byl každoročně zaznamenán pokles vnitřní motivace pedagogů. Hlavním výstupem celého programu bylo sestavení portfolia učebních metod a forem i konkrétních nápadů a jejich aplikace do jednotlivých vyučovacích předmětů, které vedou ke zefektivňování výuky.